Feb 18, 2008

FIRST IMPRESSION~

Bagaimanakah tanggapan pertama anda terhadap seseorang?
Erm,td ana baru jer abis program leadtrain(Leadership Training)..so ana nak kongsi sikit dgn antum ttg permainan yang kitorang main. “First Impression”.kumpulan ana terdiri daripada 14orang ahli,so masing2 perlu tulis first impression kita terhadap setiap ahli kumpulan kita.Yer la ,semua orang akan membuat tanggapan terhadap seseorang yg masih blm dikenali apabila bertemu.Best gak bila tau impression orang terhadap kita.
Ok ana nak kongsi sikit impression orang terhadap seorang hamba Allah ni:
1)Awak ni blur la,tapi bagus jgk.(ni fesi saya y tulis,mayb sbb saya suruh dia ulang apa yang dia jelaskan..saya tgh mamun kot waktu tu..hehe)
2)Tebalnya spek.(Erm,mcm xpatut lak,rasanya spek saya mn da tebal pun.power pn mn da tinggi sgt..tp fine)
3)tenang macam air di tasik(alhamdulillah kalau mcm tu..)
4)sopan,lembut,peramah(btl ker?huhu,no komen!)
5)tenang sikit ek…(eh,ni berbeza plk dari yang atas.so mn yg betul ni?)
6)berkeyakinan untuk cakap depan orang..(rasa macm nervous je td)
7)dapat Suami soleh..insyallah(Amin..sama2 la doakan utk saya ek)
8)cam baik jer..(no komen)
9)sebijik macam kawan kita! (huh,kt sni dah 2 org muka mcm saya..yg tersilap tegur pun ada)
10)Muslimah Solehah(Amin,doakan ek!)
11)-ALIM-( erm, dari segi ilmu or zahiriah,entah..moga2 dari kedua2 segila.tp bagi diri saya,saya x layak utk dpt title “alim”)
12)lemah-lembut,sejuk hati..(Yer ke? No komen!)
13)suka senyum( senyum kan sedekah..hehe.tapi mayb waktu tu kebetulan dia tgk ana tgh senyum,so dia kata ana suka senyum..yang sebetulnya wallahu’alam)
14)Baik..salam perkenalan!!(baik?baru pertama kali kenal,dh kata baik?huhu..Salam setinggi ukhwah, sekencang dakwah)

Ok,that’s all! Ini hanyalah First impression orang terhadap hamba Allah ni..zahir blh menipu kan?! Anyway,walau apapun impression orang terhadap kita,terimalah dengan hati yang terbuka..perbaikilah mana yang buruk dan kekalkan mana yang baik..

P/S: “saya” dalam ni bukan ana..hehe

No comments: