Sep 18, 2008

kawin..kawin..

"sherah..mai sini sat, salah seorang roommate kita nak kawin.." panggil kak nani,zirah n milah..
aku agak terkejut sambil terbayang dibenakku wajah setiap orang ahli bilikku..terasa hilang segala keletihanku ketika itu dimana aku baru jer balik dari kelas,tetapi ditukar dengan perasaan ingin tahu yang membuak2 pula.. bila aku duduk sebelah diorang,diorang meunjukkan kad walimah tersebut kepadaku.
"Madiha dan al-Haq"..eh,macam nak kenai nama ni,tapi Roommate kita yang 18 orang sekarang ni x der pun nama madiha,jangankan pula al-haq! ha,then baru kuperasan,madiha yang dikenali sebagai macD lah empunya diri yang akan berkahwin lepas raya ni..terkejut beruk la jugak aku ni bila membacanya.. waktu nak buka kad walimah tu,spontan perkataan " tak nak buka boleh x?" muncul dimulutku.. hihi,aku takut bila aku bukak kad walimah tu,nanti yang tertera nama aku pula..! bukan nama macD n al-haq..!huhu
bila keadaan dah ok semula,aku ucapkan syukur kepada ilahi kerana macD dah nak kahwin,walaupun aku sememangnya tak percaya akan hal tersebut. .
anyway,bila cakap pasal kahwin,dah 3 orang sahabat sebaya denganku yang dah bergelar isteri dan sekarang nak bertambah 1 lagi ranking sahabatku yang dah berkahwin! aku bila lagi?? huhu,bila aku dijadikan bahan gurauan roommates,mejoriti mengatakan aku akan berkahwin ketika usia 21 tahun dan ada yang nak jadikan aku besan diorang n so on..haha,apa yang aku boleh balas ialah jodoh pertemuan ditangan Allah..kita tunggu dan lihat ek! hehe..
aku masih ingat perbualanku bersama salah seorang sahabat aku yang belajar di DQ bahawa kalau boleh dia nak mendapat suami dikalangan budak DQ jugak.. insyaAllah aku doakan..dia juga ada bagitahu bahawa ada hadis yang mengatakan kalau kita nak tahu berkat umur seseorang perempuan tu ialah apabila perempuan tersebut berkahwin awal,dapat anak awal dan lagi 1 aku dah terlupa..sesapa yang tahu boleh la kot tolong bagitau ekk.=)
haha,tapi apa yang menjadi masalahnya sekarang ialah aku masih lagi mendapat lampu merah dari baba? aduh..( ceh,macam kempunan nak kahwin awai jer aku ni! huhu,sajer je aku menaip ni..act,aku pun masih belum mampu untuk menggalas tanggungjawab seorang isteri ketika ini..huhu,memang xboleh nak bayangkan!) ^-^

No comments: